miercuri, 27 aprilie 2016

Featured by PhotoTeam: COSMIN MUNTEANU



Se-mplinesc în acest an nouă ani de când fotografia face parte din viața mea. Dacă la-nceput aproape orice lucru reprezenta un potențial subiect, odată cu trecerea timpului, după multe role de film și după studierea muncii altor fotografi m-am oprit asupra unui gen și anume fotografia de stradă, denumire general acceptată de altfel a fotografiei făcute în spațiul public, într-o localitate.
Locuind la oraș, îmi era cel mai la-ndemână, strada fiind mediul în care mă plimbam sau mergeam către și de la locul de muncă. Ceea ce mă atrage la acest gen de fotografie, și la fotografie în general aș putea spune, este posibilitatea înregistrării unui moment irepetabil, fără a altera totuși desfășurarea acestuia în niciun fel. 
Deși în anumite fotografii oamenii nu sunt prezenți "în carne și oase", obiectele prind viață, natura moartă învie. Într-o astfel de serie ("Humanless") și-ar face loc și fotografia de mai sus. Ajung astfel, oarecum, la începuturi, la perioada când orice părea interesant de fotografiat dar trecut prin filtrul experienței. Până la urmă, subiecte s-ar găsi oriunde. Doar să le observi :)
Cosmin Munteanu


Mult mi-ar fi plăcut să fi făcut eu această fotografie... După ce aș fi luat aparatul de la ochi aș fi zâmbit discret și superior. Deja un sentiment de bine s-ar fi instalat și aș fi devenit brusc bine dispus, pentru tot restul zilei. O mică umbră de îndoială explicată prin obiceiul meu prost de a face o singură expunere la un subiect m-ar fi făcut să mă gândesc câteva secunde la expunere, încadrare - oare a fost totul OK? Dar aș fi uitat totul rapid și doar o stare de bine ar fi persistat, inexplicabilă logic un pic mai târziu în zi...
După câteva zile, foarte atent, aș fi developat filmul, cu fotografia ascunsă într-un colț de memorie. Aș fi căutat cadrul pe filmul încă umed, atârnat la uscat. Bucuria mare ar fi venit câteva zeci de minute mai târziu, în procesul de scanare. Ca și cum ar fi fost făcută atunci, ca și cum ar fi o descoperire nouă!
Despre asta este vorba! Despre bucurie!

Felicitări, Cosmin!

Merită să vă abonați la fotografiile lui Cosmin Munteanu:
https://cosminovidiumunteanu.wordpress.com
https://www.facebook.com/cosmin.munteanu75

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu se accepta mesaje anonime. Va rugam sa va inregistrati ca utilizator google sau sa va semnati comentariul.